Vi kan opnå kommision gennem disse links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >

Hvordan laver man SEO optimering?

Det kan være tidskrævende og omstændigt at lykkes med seo optimering på sin hjemmeside, men med den rette hjælp kan du få et forspring og undgå alle fejlene og den lange læringsproces.  
Af 
 Opdateret d. januar 24, 2023
hvordan laver man seo optimering

I denne artikel giver vi dig svar på, hvordan laver man seo optimering, så du selv kan få succes på organisk trafik eller få et indblik i, hvad det er, vi kan hjælpe dig og din forretning med for at nå til tops på Google. 

Tre vigtige faktorer for din seo-strategi
 
Der er ikke blot en enkelt løsning på, hvordan man laver seo optimering. Det kræver, at man har styr på flere forskellige faktorer på sin hjemmeside, for at det kan lykkes og få succes. De tre områder der er vigtige at have styr på, er henholdsvis det tekniske setup, content og links. 

Vi kommer i denne guide og artikel rundt om en masse gode råd til hvordan man laver seo optimering. Vi vil nu gennemgå de tre ovenstående faktorer, som er vigtige at være bevidst om i den proces man skal igennem for at optimere sin hjemmeside til seo.

De tre faktorer er visualiseret i form af en pyramide, hvor den bredeste og nederste del er teknisk setup, den midterste er content og øverst er links.

Teknisk setup

Fundamentet for din hjemmeside er det tekniske setup og er helt essentielt for synligheden på søgemaskinen. Det gælder opbygningen, strukturen på indholdet og selve brugeroplevelsen, når man besøger siden. Det er vigtigt at optimere siden efter både desktop og mobil, da søgemaskiner tilgås via begge formater og bør være tilgængelige og brugervenlige uanset, hvilket man bruger. 

For at sikre et meningsfuldt design, struktur af data og en god page speed, bør du stræbe efter en health score så tæt på 100 % som muligt. Det indikerer, at du har gjort et godt stykke arbejde af det tekniske setup.

Content der er meningsfuldt for seo optimering

At selve indholdet på din hjemmeside er relevant og godt er vigtigt for søgemaskineoptimeringen, da det er her, du formidler de produkter eller services, som du tilbyder. Det gælder både tekst, billeder og videoer. 

Det kan måske lyde banalt, men det er ikke helt tilfældigt, hvordan du skriver og udvælger indholdet. Det skal nemlig struktureres efter bestemte søgeord, som dine potentielle kunder eller brugere, bruger på søgemaskinerne. Du skal derfor forstå dine kunder, så du kan ramme plet og få trafik. 

Du skal derfor strukturere teksten efter googles search engine result pages, så det stemmer overens med brugernes søgeintention og de relevante seo keywords, som de bruger.

 

Links giver autoritet

Det øverste trin i pyramiden er links, som er med til at skabe autoritet på din hjemmeside. Jo flere links, der peger på din hjemmeside, jo større popularitet og autoritet kan du opnå. 

Google placerer nemlig de hjemmesider med højest autoritet øverst i søgeresultaterne. Det opnår du ved at andre hjemmesider linker til dine sider, så sørg for at skabe relevant indhold, som andre ønsker at linke til.

Angivelse af kilder

 

cogclockmenu-circlecross-circle