Der findes forskellige analyseværktøjer som du kan gøre brug af til din hjemmeside eller webshop.
Nogle har du sikkert allerede hørt om og andre har du ikke.
- Google Analytics bruges af mange til at tracke besøgende på deres hjemmeside. Her kan man gå i dybden med hvilke besøgende det er som besøger ens hjemmeside. Du kan se om det er mænd eller kvinder, deres cirka alder og hvorhenne i verden de kommer fra.
- Adobe Marketing Cloud bruges af store ehandelsvirksomheder. Det bruges ikke kun til tracking af de forskellige hjemmesider, men også til at oprette målrettede kampagner på m.m.
- Hotjar kan bruges til at konverteringsoptimere din hjemmeside. Du har med dette værktøj mulighed for at se hvor brugerne bevæger sig hen på sitet og hvilke elementer de trykker på. Ved at bruge programmet, kan du optimere dine konvertering på siden, og få flere salg eller leads på din hjemmeside.
- Porters Five Forces - Nu er det ikke et værktøj til din hjemmeside som sådan, men med Porters Five Forces, kan du analysere dig frem til potentielle faktorer som kan påvirke din virksomhed.