Vi kan opnå kommision gennem disse links. Artiklen er derfor en annonce. Læs mere >
Nu har du hentet de mest essentielle programmer, som du skal bruge til at udføre de vigtige analyser af din hjemmeside, og dine potentielle muligheder indenfor søgemaskineoptimering og Googleoptimering. Det første der skal ske nu, er en analyse af din hjemmeside, og hvilke optimeringer, den som udgangspunkt kunne bruge - de lavt hængene frugter.
Vi anbefaler desuden, at du henter SEO Yoast, som er et wordpress plugin og værktøj, som kan hjælpe dig med at administrere disse lavthængende frugter.
Det er ting som, om dine sider mangler titler, meta beskrivelser, korrekt url og meget andet. Dette kan du nemt og hurtig redigere med Yoast, som hjælper dig med at udpege dine fejl og mangler. MEN når du skal se nærmere på det næste seje træk i din søgemaskineoptimering, må vi tage et spadestik længere ned i "hvad er SEO", da vi nu kommer til at lægge den rette strategi og søgeordplan.
Næste skridt tættere på en hjemmeside, som er SEO optimeret, er at planlægge den rette søgeordsstrategi. Det er desuden her at de tidligere nævnte værktøjer og hjemmesider kommer i spil. Du skal vurdere og analysere dit marked og hvilke ord der er realistiske at have et ønske om at dominere.
Derfor kan du med analyseværktøjerne se nærmere på søgevolume, intentisitet på konkurrence, hvilke søgefraser folk benytter for at finde dine sider og meget andet. Lad os hurtigt beskrive hvad hvert enkelt værktøj bidrager med:
Kontakt evt. et professionelt SEO Bureau for hjælp til at lægge den rette plan og strategi.
Du står klar med det fedeste produkt, din hjemmeside er oppe at køre, men der sker ikke noget. ‘Hvorfor?’, spørger du dig selv om.
Det kan der være flere grunde til, og det er en rigtig god idé, at blive klogere på området, ønsker du at skabe en forandring i dine søgeresultater.
Det er ikke nemt, at ligge øverst i søgeresultaterne på Google, men heller ikke umuligt. Med den rette søgemaskineoptimering hjælp kan du skabe den synlighed du ønsker, og dermed få folk til at finde din hjemmeside og produkter.
Du kan sagtens give dig i kast med SEO selv, men har du ikke en stor viden på området, vil vi anbefale dig, at kontakte en SEO specialist.
En specialist vil hurtigt kunne gennemskue, hvad lige netop du står og mangler, og hvad den rette strategi er. Du kan nemt komme til at gabe over for meget, og så kan man faktisk spænde ben for sig selv og sine resultater.
Du kan altid starte med at booke et møde, hvor du kan få svar på nogle af de spørgsmål, du skulle gå rundt med. Et bureau vil hurtigt afmystificere ‘hvad er SEO’ samt ‘hvorfor investere i SEO optimering’.
Du kan hurtigt komme ud for at overse vigtige muligheder for din side og/eller firma, hvorfor en SEO sparringspartner kan være penge og tid rigtig godt givet ud.
Måske mangler du lige det aller sidste, for at din søgemaskineoptimering kommer helt til tops, og det kræver sommetider andre øjne på sagen. Du kan altid vælge at starte med at bruge en specialist, og når du så selv føler dig tryg ved strategier m.m. springe ud i arbejdet selv.
Dog tror vi, at du hurtigt vil opleve lettelsen ved, at have nogle andre med inde over, som virkelig kan nørde med og forstå mekanismerne bag SEO.